sobota, 18 grudnia 2010

Masa solna a'la piernik

Wymyśliłam sobie, że zrobimy na choinkę zawieszki z masy solnej a'la pierniczki. 
Trudno w to uwierzyć ale w pobliskich realach i carrefourach nie było już foremek do ciasta, same puste stojaki. Udało się nam wynaleźć, w kartonach nad półkami jedne jedyne wykrajaczki w kształcie gwiazdek. Lepsze to niż nic. Tak więc wyprodukowaliśmy jedynie gwiazdki.
Mam nowy ulepszony przepis na masę solną i muszę powiedzieć, że jest niezawodny. Mianowicie, 2 miarki mąki, 1 miarka soli i 3/4 miarki wody. Aby wyszedł nam kolor można dodać inkę, kakao, curry. Ja dodałam inkę i kakao i masa wyszła za ciemna jak na piernikowy kolor. Szymek trochę mało zainteresowany wyciskaniem układał mi tylko gwiazdki na blaszce. Ale zawsze ręce można było sobie pobrudzić, porobić coś innego niż zwykle.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz