sobota, 1 stycznia 2011

Własnoręcznie wykonana książka z obrazkami

Witamy w Nowym Roku. Zaczynamy ambitnie i prezentujemy własnoręcznie wykonaną książkę z obrazkami/ mogą być też zdjęcia. Wymaga to niestety trochę wcześniejszych przygotowań, ale myślę, że pomysł jest fajny i warto poświęcić trochę czasu.

Oto efekt końcowy.

Potrzebujemy: sztywne kartoniki w jednolitym kolorze, ja wykorzystałam karton po jakiejś zabawce i okleiłam go papierową torebką; kolorowe obrazki do naklejania, np. z gazet, fragmenty papierów po prezentach, warto wybierać to, co dziecko interesuje i zna- ja przygotowałam dzieci, samochody, jakieś owoce, misie.

Wcześniej szykujemy kartoniki, które będą kartkami w naszej książce, obrazki do przyklejenia, pod ręką mamy dziurkacz i sznurek.

Klej, kawałek tasiemki czy sznurka i dziurkacz.

Szymek mazał klejem i wybierał obrazki do przyklejenia. Pierwszy kartonik ja zrobiłam, z drugim Szymek już się wciągnął i sam przykładał obrazki. Praca jest trudna i wymaga pomocy mamy. Jak już mamy wszystko przyklejone, robimy dziurki i przewlekamy sznurek. Gotowe!

6 komentarzy:

  1. prowadzisz świetny blog! na pewno będę tu zaglądać. Szkraba masz niesamowitego, mój straszy synek też uwielbia wszelkie takie zabawy i robótkowanie :) Dziękuję za odwiedziny na moim blogu, pozdrawiam serdecznie, Karmeleiro

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za komentarz i zapraszam ponownie :) Może z czasem znajdzie się coś także dla starszaka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł :)
    Dziękuję za udział w moim candy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie opisane i sfotografowane zabawy. Bardzo fajny blog.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. O matko jedyna! kiedyś to było nie do pomyślenia żeby maluszkowi klej do rączki dawać (poliże, wymaże się sam, poklei wszystko wokół i w ogóle nie będzie wiedział co z tym robić). Takie zajęcia raczej dopiero w przedszkolu. A tu proszę, SUPER. Maluszek zajęty, skupiony, rozumie co z czym. Jestem pod wrażeniem. Tak trzymaj młoda mamo.

    Też mama, ale już głównie babcia :)

    OdpowiedzUsuń